Ska jag plugga eller inte?

Jag har kommit in på Ljusdesign i Jönköping och ska börja den 22 augusti. Linjen är på 2 år och den är på heltid. Jag vill börja plugga o så, men är rädd för att ta det stora steget att både flytta och ta lån. Men visst, ett lån har de flesta ungdommar nu.

Tänk så är det inget för mig? jag är inget plugghuvud, men denna linjen verkar riktigt rolig.
Jag letar efter en billig 1a i jönköping just nu, men hittar inget.
Inget är ledigt eller för dyrt! Hur fan ska man göra för att få en lägenhet..? ja du, vem vet?
jag har kollat överallt och anmält mig på de flesta sidorna.. men fortfarande inget…
idag är det den 16 augusti, det betyder att jag börjar snart… hjälp!

Jag och Joakim har diskuterat ganska livligt om att jag ska flytta ifrån Värnamo.. Inga bråk, verkligen inte. Tvärt om! han vill att jag ska flytta och plugga om det är något jag vill göra. Han stöttar mig till 100%, tillskillnad ifrån andra… Det är jag verkligen ledsen över att visssa inte tror på att jag kommer klara det.

Jag tänker verkligen fram och tillbaka, ena stunden vill jag verkligen och andra inte. Jag vill inte gå arbetslös och leta 100 jobb om dagen.. så surt! Jag hoppas på att jag får det jobbet jag sökt.. men också på skolan.. ni ser.. jag är inte speciellt bestämd på vad jag ska göra.. jisses! jag har läst en hel del på internet och det känns ganska bra och bara prova att plugga.. men jag vill inte ge upp denna linjen som de 2 andra.

Ne nu ska jag leta mer lägenheter i Jönköping!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Try!! 😀

    Svara

Kommentera

